HÉST med sin första modevisning!

0
16

På söndagskvällen förvandlades Oslo till en catwalk när HÉST lanserade sin allra första catwalk, där de både firade sitt 5-årsjubileum och lanseringen av sin vår/sommar 2026-kollektion. Landningsbanan hölls i Kulturkirken Jakob.

HÉST grundades 2019 av Prinsessan Märtha Louise tillsammans med Anne-Kari Bøhaugen och Monica Sundt Utne. Varumärkets styrka ligger i att det uppstod i kölvattnet av en tragisk livshändelse – Anne Karis förlust av sin man – och är en hyllning till kvinnlighet, frihet och mod.

Advertisement

Läs mer på The Sport: Scott McTominay kan få en överraskande återförening med Manchester United-lagkamraten

Namnet HÉST, fornnordiska för häst, symboliserar mer än mode. Kollektionerna kännetecknas av styrka, elegans och hållbarhet, designade med kärlek till kvinnor i alla åldrar. Stilen är tidlös, funktionell och designad för både vardag och fest.

HÉST lägger stor vikt vid hållbarhet och använder GOTS-certifierad ekologisk bomull, Tengel och återvunnet material. Designen är hållbar och avsedd för investering, inte engångsanvändning.

Bland modellerna som gick på catwalken fanns prinsessans egna döttrar, Maud Angelica Behn och Leah Isadora Behn. I salen satt även hennes yngsta dotter Emma Tallulah Behn och hennes man Durek Verret, tillsammans med en glittrande publik av kändisar och modefolk.

Läs mer: Rättegången mot Bianca Ingrossos stalker är igång

Leah Isadoras välkända vänner, Tale Torjussen, Julie Fiala och Frida Seemann, gick också som modeller.

Sedan starten har HÉST haft en snabb tillväxt. Idag finns varumärket i Norge, Sverige, Danmark, Island, Finland, Australien, Tyskland, Schweiz, England, Italien – och snart även i Kanada.